|
SAAT/GÜN |
1. GÜN |
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
|
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Açılış Konuşmaları ve Tanışma |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Doğal ve Sentetik Biyopolimerlerin Kimyası |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Sürdürülebilir Tüketim ve Tüketicilerin Polimer Malzeme Tercihlerine Sürdürülebilir Öneriler |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ : Öğr. Gör. Dr. Ramiz BOY |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Emine KARAKUŞ BAŞLAR |
|||
|
DERS KONUSU: Katılımcıların tanışma ve Beklentilerinin Paylaşılması, Ön test yapılması , Ölçeklerin Uygulanması, Soru - Cevap |
DERS KONUSU: Bu derste polisakkaritler, proteinler, alifatik poliesterler, poliüretanlar, polieterler ve polianhidritler hakkında bir tanım yapılacaktır. İşlenen konular, önemli biyopolimerlerin kaynağı veya sentezi, tipik monomerleri, fiziksel özellikleri ve bozunma kimyası olacaktır. Bu polimerlerden şekillendirilmiş nesneler oluşturma yöntemleri açıklanacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında sürdürülebilir tüketim, bilinçli tüketici, geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen yeşil ürünler ve sürdürülebilir polimer tercihlerine yönelik öneriler tartışılacaktır. |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Katılımcıların birbirleriyle tanışması ve konuya dair ilk düşüncelerini paylaşmaları için küçük grup etkileşimleri yapılacaktır.
2. Başlangıç seviyesini belirlemek amacıyla ön-test niteliğinde anket uygulanacaktır.
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1 Biyopolimerler ve Biyouyumluluk’a Giriş 2 Protein Fibroin Keratin 3 Poliüretanlar 4 Polisakkaritler Kitin Selüloz Dekstrinler 5 Alifatik Poliesterler 6 Polianhidritler 7 Silikonlar 8 Özet ve Sonuçlar |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ : Sürdürülebilir tüketim açıklanarak bilinçli tüketici kavramı ele alınacak ve bireylerin nasıl bilinçli tüketici olabileceklerine yönelik bilgiler verilecektir. Ayrıca tüketicilerin polimer malzeme tercihlerine sürdürülebilir öneriler sunulacak ve geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen yeşil ürünlere yönelik tüketici algıları incelenecektir. Bu çerçevede plastik tercihinde sürdürülebilir çözümler aktarılacaktır. |
|||
|
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Polimerlerin Dünyadaki ve Türkiye’deki Önemi |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Mikroplastiklerin Mikroorganizmalar Tarafından Biyodegradasyonu: |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Atıksulardan Toksik Boyar Maddelerin Giderilmesinde Sürdürülebilir Hidrojel Esaslı Absorbanlar(Laboratuvar Uygulaması) |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ömer Barış ÜZÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Esin POYRAZOĞLU |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Gözde ÇETİN |
|||
|
DERS KONUSU: Polimerlerin tanımı ve temel ilkeleri hakkında kısaca bilgi verildikten sonra polimerlerin dünya ve Türkiye’deki yaygınlığından/ uygulanabilirliğinden bahsedilecektir.
|
DERS KONUSU: Bu ders, mikroplastik kirliliği konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi, öğrencilere mikroplastiklerin biyolojik etkilerini anlamayı ve çevresel yönetimde sürdürülebilir çözümler geliştirilmesi ile ilgilidir. |
DERS KONUSU: Ders, atıksulardan boyar maddelerin etkin bir şekilde giderilmesini sağlayan sürdürülebilir hidrojel-esaslı adsorbanların kullanımını inceleyerek öğrencilere bu yöntemin çevresel etkilerini ve uygulama alanlarını anlatmayı amaçlamaktadır. |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Polimerlerin önemi 2. Polimerlerin tarihsel gelişimi 3. Dünyanın ve Türkiye’nin karşılaştığı çevresel sorunlar ve polimerlerin etkileri 4. Polimerlerin yaygınlığı ve uygulanabilirliği |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mikroplastiklerin Tanımı ve Yaygınlığı, Mikroplastiklerin Biyolojik Etkileri, Biyodegradasyon Süreci, Mikroorganizmaların Rolü, çevresel Faktörlerin Etkisi, Sürdürülebilir Çözümler ve Politikalar |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Endüstride kullanılan boyar maddelerin çevreye zararları ve toksik etkileri 2. Toksik boyar maddelerle kirletilmiş atık suların hidrojel yardımıyla uzaklaştırılması 3. 1. gün Sentezlenen Hidrojellerin Boyarmadde çözeltisine atılmasıyla 2 gün bekletilen çözeltideki jellerin absorbansları okunarak ne kadar absorpladığı ölçülecektir |
|||
|
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Plastiklerin Yaşantımızdaki Yeri |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: İletken Polimerler ve Güncel Uygulamaları |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Polimer işleme sektörlerindeki meslek hastalıkları ve iş kazaları |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ömer Barış ÜZÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan Can SÖYLEYİCİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasin BAŞLAR |
|||
|
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında plastiklerin yaşantımızdaki rolünü anlamak, plastik kirliliği sorununu ele almak ve sürdürülebilir çözümler geliştirilmesi ile ilgilidir.. |
DERS KONUSU:Bu ders kapsamında İletken Polimerlerin Özellikleri ve Sentezi, Güncel Uygulamalara değinilecektir. |
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında polimer işleme sektöründe çalışanların iş kazası ya da meslek hastalığı durumlarında sahip olacağı hakların hukuki dayanakları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: . Polimer kimyasındaki gelişmelere bağlı olarak plastik, lif, elastomer türlerinin sentetik yöntemlerle üretilmesi ve kullanıma sunulması. Temel yapıları polimer olan bu malzemelerin, insanların yaşamlarını kolaylaştırıcı etkileri. Termoplastik ve termoset özellikteki polimerler ve bunların atık yönetimindeki yeri ilgili bilgiler verilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.İletken Polimerlerin Tanıtımı İletken polimerlerin (CP) tanımı ve genel özellikleri Konjuge polimerlerin yapısı ve elektron iletimi Polipirol, polianilin ve PEDOT gibi öne çıkan iletken polimerler 2. İletken Polimerlerin Özellikleri ve Sentezi 3. Güncel Uygulamalar Enerji Depolama: Lityum iyon piller, süper kapasitörler, yakıt hücreleri Biyomedikal Sensörler: Elektrokimyasal sensörler ve biyosensörler Elektronik Uygulamalar: Esnek elektronikler, optoelektronik cihazlar Çevresel Uygulamalar: Kirleticilerin tespiti ve arıtımı için elektrokimyasal sistemler |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Polimer işleme sektöründe karşılaşılan meslek hastalıklarının neler olduğu, hastalığa sebep olabilecek etkenlerin ana kaynağının sebepleri, meslek hastalıklarının azaltılmasında işveren ve çalışana düşen yükümlülüklerin neler olabileceği, risk gruplarının hangi çalışanları ilgilendirdiği ve bu konuların hukuki boyutları hakkında bilgiler verilecektir. |
|||
|
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Sürdürülebilir Polimerler |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Plastik Atıklar ve Geri Kazanım Yöntemleri |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması) |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sinan AKGÖL |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi SEVİL SÖYLEYİCİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN |
|||
|
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında Yapay zeka ve makine öğrenmesi tekniklerinin sürdürülebilir polimer araştırmalarındaki rolü, bu teknolojilerin polimer tasarımı, biyobozunurluk tahmini, geri dönüşüm süreçlerinin iyileştirilmesi ve döngüsel ekonomi yaklaşımlarına katkıları ile ilgilidir. |
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında Plastik Türleri ve Geri Dönüşüm Süreçleri aktarılacaktır. |
DERS KONUSU: Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi. |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: . 1.Sürdürülebilirlik Kavramı ve Temel İlkeler •Sürdürülebilir kalkınma nedir? •Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik •Döngüsel ekonomi ve kaynakların etkin kullanımı 2. Polimerlerin Temelleri 3. Polimerlerin Çevresel Etkileri 4. Sürdürülebilir Polimerler ve Yeni Nesil Malzemeler
5. Polimerlerin Geri Dönüşüm Teknolojileri
7. Sürdürülebilir Gelecek için Yenilikçi Çözümler
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Plastiklerin Yaygın Kullanımı ve Çevresel Etkileri Plastik atıkların doğaya etkileri: Kara, su ve hava kirliliği 2. Plastik Türleri ve Geri Dönüşüm Süreçleri Yaygın plastik türleri (PE, PP, PET, PVC, PS, PC) ve özellikleri Plastik geri dönüşüm yöntemleri: Mekanik geri dönüşüm (Öğütme, eritme, yeniden şekillendirme) Kimyasal geri dönüşüm (Piroliz, solvoliz, gazlaştırma) Biyolojik geri dönüşüm (Mikroorganizmalar ve enzimler aracılığıyla bozunma) Geri dönüşümde karşılaşılan zorluklar ve verimlilik sorunları 3. Geri Dönüşümün Uygulama Alanları ve Sürdürülebilirlik) Geri dönüştürülmüş plastiklerin kullanıldığı sektörler (ambalaj, otomotiv, tekstil, 3D baskı vb.) Plastik atıkların azaltılması için bireysel ve toplumsal sorumluluklar Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir plastik yönetimi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kimyasal Yangınlarının Temel Özellikleri ve Tehlikeleri •Kimyasal Yangın Türleri: oYanıcı sıvılar (benzin, solventler), gazlar (LPG, hidrojen), metal yangınları (magnezyum, sodyum) ve reaktif kimyasallar (oksitleyiciler). oHer bir türün tutuşma sıcaklığı, yayılma hızı ve patlama riski. •Kimyasal Yangınlarının Diğer Yangınlardan Farkları: oSu ile müdahalenin tehlikeler oKimyasal reaksiyonların yangını tetikleme mekanizmaları. •Risk Analizi: oFabrika ve laboratuvar ortamlarında kimyasal depolama kuralları. oÖrnek vaka analizleri (geçmiş kimyasal yangın kazaları ve alınan dersler). |
|||
|
ÖĞLE ARASI |
|||||
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi ve Sürdürülebilir Polimerler |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması) |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Emine SEZER |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Gözde ÇETİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN |
|||
|
DERS KONUSU: Yapay zeka ve makine öğrenmesi tekniklerinin sürdürülebilir polimer araştırmalarındaki rolü, bu teknolojilerin polimer tasarımı, biyobozunurluk tahmini, geri dönüşüm süreçlerinin iyileştirilmesi ve döngüsel ekonomi yaklaşımlarına katkıları. |
DERS KONUSU:Kaya Geri Dönüşüm firmasında Atık toplama aşamalarının incelenmesi |
DERS KONUSU : Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi. |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesine Giriş 2. Polimer Araştırmalarında Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi Kullanımı Makine Öğrenmesi Modelleri ve Uygulama Alanları: 3. Sürdürülebilir Polimer Tasarımı ve Malzeme Keşfi 4. Üretim Süreçlerinin Optimizasyonu ve Kalite Kontrol 5. Geri Dönüşüm Süreçlerinde Yapay Zeka 6. Çevresel Etki Analizi ve Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi (LCA) 7. Döngüsel Ekonomi ve Gelecek Perspektifi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Teknik Geziye Giriş ve Firma Tanıtımı •Kaya Geri Dönüşüm Firması’nın tanıtımı •Plastik geri dönüşüm sürecinin genel aşamalarının anlatılması •Plastik atık yönetimi ve çevresel etkiler hakkında bilgi verilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: . Yangın Söndürücü Türleri ve Doğru Kullanım Teknikleri •Söndürücü Çeşitleri ve Kimyasal Uyumluluk: Söndürücünün etki mesafesi ve süresi (örneğin, 6-8 saniyelik etkin kullanım süresi). Sanal Gerçeklik (VR) Simülasyonu ile Pratik Eğitim •Simülasyon Senaryosu: Fabrika ortamında kimyasal sızıntı sonucu çıkan yangın senaryosu. oKatılımcılar, VR başlık ile yangın kaynağını tespit edecek, doğru söndürücüyü seçip müdahale edecek. •Simülasyonun Aşamaları: 1.Tehlike Tanıma: Yangın kaynağını ve kimyasal türünü belirleme. 2.Ekipman Seçimi: Yangın türüne uygun söndürücüyü seçme. 3.Müdahale Protokolü: Güvenli mesafeden müdahale ve söndürme teknikleri. •Geribildirim ve Analiz: VR sisteminin katılımcıya anlık performans değerlendirmesi (süre, doğru söndürücü seçimi, hareket hatası). |
|||
|
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Biyouyumlu Polimerlerin Laboratuvar Ortamında Sentezlenmesi (Laboratuvar Uygulaması) |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması (Plastik geri Dönüşümü) |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması) |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Gözde ÇETİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan Can SÖYLEYİCİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN |
|||
|
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında Isıya duyarlı akrilamid/ Sodyum Aljinat hidrojeli Sentezi laboratuvar ortamında gerçekleştirilecektir. |
DERS KONUSU: Geri Dönüştürülebilen Plastik malzemelerin türlerine göre toplanması ve ayrıştırılması gerçeklerştirilerek Katılımcılara geri dönüştürülebilir polimerlerin önemi vurgulanacaktır. |
DERS KONUSU: Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi. |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hidrojellerin tanımı, kullanım alanları ve sentez yöntemlerini öğrenmek Isıya duyarlı akrilamid/sodyum aljinat hidrojeli sentez sürecini laboratuvar ortamında uygulamak Polimerleşme sürecinde çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcıların rolünü değerlendirmek. Araştırma- İnceleme yoluyla öğrenme stratejisi kullanılarak Hidrojel tanımı, hidrojellerin kullanım alanları ve üretim yöntemlerinden bahsedilerek Akrilamid, sodyum aljinat, N,N’ metilenbis akrilamid, amanyum persülfat, N,N,N’,N’-Tetrametiletilendiamin kullanılarak serbest radikalik polimerizasyon yöntemiyle polimer hazırlanır. Polimerleşmeye çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcı etkisi değerlendirilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Geri dönüşüm tesisinde LDPE, HDPE ve PP atıklar cinslerine, renklerine ve erime derecelerine göre ayrıştırıldıktan sonra kırma makineleri ile kırılarak çapak haline gelmektedir. Çapaklar, yıkama havuzlarına alınıp yıkandıktan sonra sıkma makinesi ile suyu alınması prosesi değerlendirilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sanal Gerçeklik (VR) Simülasyonu ile Pratik Eğitim • Simülasyon Senaryosu: Fabrika ortamında kimyasal sızıntı sonucu çıkan yangın senaryosu. oKatılımcılar, VR başlık ile yangın kaynağını tespit edecek, doğru söndürücüyü seçip müdahale edecek. •Simülasyonun Aşamaları: 1.Tehlike Tanıma: Yangın kaynağını ve kimyasal türünü belirleme. 2.Ekipman Seçimi: Yangın türüne uygun söndürücüyü seçme. 3.Müdahale Protokolü: Güvenli mesafeden müdahale ve söndürme teknikleri. •Geribildirim ve Analiz: VR sisteminin katılımcıya anlık performans değerlendirmesi (süre, doğru söndürücü seçimi, hareket hatası). |
|||
|
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Biyouyumlu Polimerlerin Laboratuvar Ortamında Sentezlenmesi (Laboratuvar Uygulaması) |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması (agromel(kurutma)) |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması) |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör.Dr. Gözde ÇETİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ramiz BOY |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN |
|||
|
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında Isıya duyarlı akrilamid/ Sodyum Aljinat hidrojeli Sentezi laboratuvar ortamında gerçekleştirilecektir. |
DERS KONUSU: Ekstrüderle plastik eritme |
DERS KONUSU: Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi. |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Isıya duyarlı akrilamid/sodyum aljinat hidrojeli sentez sürecini laboratuvar ortamında uygulamak Polimerleşme sürecinde çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcıların rolünü değerlendirmek. Araştırma- İnceleme yoluyla öğrenme stratejisi kullanılarak Hidrojel tanımı, hidrojellerin kullanım alanları ve üretim yöntemlerinden bahsedilerek Akrilamid, sodyum aljinat, N,N’ metilenbis akrilamid, amanyum persülfat, N,N,N’,N’-Tetrametiletilendiamin kullanılarak serbest radikalik polimerizasyon yöntemiyle polimer hazırlanır. Polimerleşmeye çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcı etkisi değerlendirilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Geri dönüşüm tesisinde agromel(kurutma) makinesinde kurutularak neminden arındırılan plastik çapaklar, silolar yardımıyla ekstrüdere(eritme) gelerek plastiğin cinsine göre belirlenen ısıda eritilmektedir. Ekstrüderden çıkan plastikler belli çaptaki bıçaklar yardımıyla kesilerek granül halini alınmaktadır. Bu proses gözlemlenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sanal Gerçeklik (VR) Simülasyonu ile Pratik Eğitim •Simülasyon Senaryosu: Fabrika ortamında kimyasal sızıntı sonucu çıkan yangın senaryosu. oKatılımcılar, VR başlık ile yangın kaynağını tespit edecek, doğru söndürücüyü seçip müdahale edecek. •Simülasyonun Aşamaları: 1.Tehlike Tanıma: Yangın kaynağını ve kimyasal türünü belirleme. 2.Ekipman Seçimi: Yangın türüne uygun söndürücüyü seçme. 3.Müdahale Protokolü: Güvenli mesafeden müdahale ve söndürme teknikleri. •Geribildirim ve Analiz: VR sisteminin katılımcıya anlık performans değerlendirmesi (süre, doğru söndürücü seçimi, hareket hatası). |
|||
|
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Atıksulardan Toksik Boyar Maddelerin Giderilmesinde Sürdürülebilir Hidrojel Esaslı Absorbanlar (Laboratuvar Uygulaması) |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması (plastik granüllerin kullanımı) |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Sertifika Töreni ve Kapanış |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör.Dr. Gözde ÇETİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ramiz BOY |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler |
|||
|
DERS KONUSU: Ders, atıksulardan boyar maddelerin etkin bir şekilde giderilmesini sağlayan sürdürülebilir hidrojel-esaslı adsorbanların kullanımını inceleyerek öğrencilere bu yöntemin çevresel etkilerini ve uygulama alanlarını anlatmayı amaçlamaktadır. |
DERS KONUSU: Bilimsel gezi ve saha çalışmasıyla Plastik granüllerin önemi vurgulanacaktır. |
DERS KONUSU: Proje Değerlendirme Toplantısı, Son test ve anket uygulanması Kapanış ve Sertifika Töreni |
|||
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Endüstride kullanılan boyar maddelerin çevreye zararları ve toksik etkileri
2. Toksik boyar maddelerle kirletilmiş atık suların hidrojel yardımıyla uzaklaştırılması 3. Sentezlenen Hidrojellerin Boyarmadde çözeltisine atılması bu şekilde 2 gün bekletilecektir. Eğitimin 3. Gününde ne kadar absorpladığı ölçülecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Geri dönüşüm tesisinde plastik granüller, bigbaglere doldurularak sevkiyata hazır hale getirilmesi incelenecektir.
Üretilen granüller; poşet, boru, bidon, kova, saksı, masa, sandalye, tarım sulama aparatları, kasa vb. gibi birçok plastik ürün yapımında kullanılmaktadır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılarla eğitim sürecinin değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik paylaşımların yapılması, prpje yürütücüsünün eğitim sürecini değerlendirmesi, son test uygulanması, kapanış konuşması, Katılımcılara katılım belgesi takdimi |
|||
|
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 |
|||