Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Polimer Atölyesi
Proje - Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı
Katılımcı Seçim Kriterleri

* Proje başvuru formu, projenin kabul edilmesi durumunda hazırlanacak ve duyurusu yapılacaktır. Başvurular, Google Form üzerinden online olarak alınacaktır.

Katılımcılar seçilme sürecinde fen bilimleri programı önlisans ve lisans aşamasında fen bilimleri ve mühendislik programlardan eğitim gören öğrencilerden tercih edilecektir. Aydın’ın ilçelerindeki meslek yüksekokullarından ve Aydın dışındaki illerden katılan katılımcıların yol ve konaklamaları iaşe desteği ile karşılanacaktır. Ayrıca Etkinlik sırasında tüm katılımcıların, eğitmenlerin ve destek personelinin öğlen yemeği ve ders arasındaki çay-kahve içecekleri yine iaşe desteği ile sağlanacaktır. Saha gezisi aracı sağlanacaktır.Toplamda 35 öğrencinin katılımcı olarak kabul edileceği eğitimde katılımcı kriterleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.

 

Katılımcı seçimine ilişkin kriterler aşağıdaki şekilde listelenmektedir.

a) Devlet veya vakıf üniversitelerinde önlisans fen programları ve lisans fen bilimleri ve mühendislik programlardan birinde kayıtlı ve en az 2.sınıf öğrencisi olmak,

b) Katılımcıların TÜBİTAK ARBİS veri tabanına kayıtlı olmak,

c) Genel akademik not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.5 ve üstü olması (katılımcıların üniversitelerinden alacakları transkript belgesi istenecektir).

d) 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve/veya 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği Programı’ndan destek almış/alan kişilere öncelik tanınacaktır.

e) Etik veya disiplin cezası almamış olmak.

f) Katılımcının projeye kabul edilmesi durumunda tam zamanlı katılmak

g) Daha önce 2237 kodlu Eğitim Programlarına katılmış olmayanlara öncelik sağlanacaktır.

h) 2237-A kodlu projelere 5 defadan fazla katılmamış olmak.

i) Başarı sıralamaları aynı olan (transkript notlarına dayalı) adayların seçiminde ise etkinliğe başvuru tarihleri dikkate alınacak, ilk başvuru yapanlara öncelik verilecektir.

 

Katılım

 

Etkinliğe katılım kontenjanla sınırlıdır.

Etkinlik yüz yüze eğitim şeklinde gerçekleştirilecektir.

Etkinliğe katılmadan önce başvuru yapılması ve başvurunun kabul edilmesi gerekmektedir.

Etkinlik 3 gün devam edecek olup katılım %100 zorunludur.

Katılımcılara, program sonunda katılım sertifikası verilecektir.

Etkinlik Konuları ve Program

SAAT/GÜN

1. GÜN

SAAT/GÜN

2. GÜN

SAAT/GÜN

3. GÜN

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Açılış Konuşmaları ve Tanışma

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Doğal ve Sentetik Biyopolimerlerin Kimyası

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sürdürülebilir Tüketim ve Tüketicilerin Polimer Malzeme Tercihlerine Sürdürülebilir Öneriler

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

Tüm Eğitmenler

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ :  Öğr. Gör. Dr. Ramiz BOY

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Emine KARAKUŞ BAŞLAR

DERS KONUSU:

Katılımcıların tanışma ve Beklentilerinin Paylaşılması,

Ön test yapılması , Ölçeklerin Uygulanması,

Soru - Cevap

DERS KONUSU: Bu derste polisakkaritler, proteinler, alifatik poliesterler, poliüretanlar, polieterler ve polianhidritler hakkında bir tanım yapılacaktır. İşlenen konular, önemli biyopolimerlerin kaynağı veya sentezi, tipik monomerleri, fiziksel özellikleri ve bozunma kimyası olacaktır. Bu polimerlerden şekillendirilmiş nesneler

oluşturma yöntemleri açıklanacaktır.

DERS KONUSU: Bu ders kapsamında sürdürülebilir tüketim, bilinçli tüketici, geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen yeşil ürünler ve sürdürülebilir polimer tercihlerine yönelik öneriler tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.         Katılımcıların birbirleriyle tanışması ve konuya dair ilk düşüncelerini paylaşmaları için küçük grup etkileşimleri yapılacaktır.

 

 

2.        

Başlangıç seviyesini belirlemek amacıyla ön-test niteliğinde anket uygulanacaktır.

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1 Biyopolimerler ve Biyouyumluluk’a Giriş

2 Protein

Fibroin

Keratin

3 Poliüretanlar

4 Polisakkaritler

Kitin

Selüloz

Dekstrinler

5 Alifatik Poliesterler

6 Polianhidritler

7 Silikonlar

8 Özet ve Sonuçlar

DETAYLI DERS İÇERİĞİ : Sürdürülebilir tüketim açıklanarak bilinçli tüketici kavramı ele alınacak ve bireylerin nasıl bilinçli tüketici olabileceklerine yönelik bilgiler verilecektir. Ayrıca tüketicilerin polimer malzeme tercihlerine sürdürülebilir öneriler sunulacak ve geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen yeşil ürünlere yönelik tüketici algıları incelenecektir. Bu çerçevede plastik tercihinde sürdürülebilir çözümler aktarılacaktır.

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Polimerlerin Dünyadaki ve Türkiye’deki Önemi

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Mikroplastiklerin Mikroorganizmalar Tarafından Biyodegradasyonu:

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atıksulardan Toksik Boyar Maddelerin Giderilmesinde Sürdürülebilir Hidrojel Esaslı Absorbanlar(Laboratuvar Uygulaması)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ömer Barış ÜZÜM

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Esin POYRAZOĞLU

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Gözde ÇETİN

DERS KONUSU: Polimerlerin tanımı ve temel ilkeleri hakkında kısaca bilgi verildikten sonra polimerlerin dünya ve Türkiye’deki yaygınlığından/ uygulanabilirliğinden bahsedilecektir.

 

DERS KONUSU: Bu ders, mikroplastik kirliliği konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi, öğrencilere mikroplastiklerin biyolojik etkilerini anlamayı ve çevresel yönetimde sürdürülebilir çözümler geliştirilmesi ile ilgilidir.

DERS KONUSU: Ders, atıksulardan boyar maddelerin etkin bir şekilde giderilmesini sağlayan sürdürülebilir hidrojel-esaslı adsorbanların kullanımını inceleyerek öğrencilere bu yöntemin çevresel etkilerini ve uygulama alanlarını anlatmayı amaçlamaktadır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Polimerlerin önemi

2. Polimerlerin tarihsel gelişimi

3.  Dünyanın ve Türkiye’nin karşılaştığı çevresel sorunlar ve polimerlerin etkileri

4. Polimerlerin yaygınlığı ve uygulanabilirliği    

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mikroplastiklerin Tanımı ve Yaygınlığı, Mikroplastiklerin Biyolojik Etkileri, Biyodegradasyon Süreci, Mikroorganizmaların Rolü, çevresel Faktörlerin Etkisi, Sürdürülebilir Çözümler ve Politikalar

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.     Endüstride kullanılan boyar maddelerin çevreye zararları ve toksik etkileri

2.      Toksik boyar maddelerle kirletilmiş atık suların hidrojel yardımıyla uzaklaştırılması

3. 1. gün Sentezlenen Hidrojellerin Boyarmadde çözeltisine atılmasıyla 2 gün bekletilen çözeltideki jellerin absorbansları okunarak ne kadar absorpladığı ölçülecektir

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Plastiklerin Yaşantımızdaki Yeri

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: İletken Polimerler ve Güncel Uygulamaları

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Polimer işleme sektörlerindeki meslek hastalıkları ve iş kazaları

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ömer Barış ÜZÜM

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan Can SÖYLEYİCİ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasin BAŞLAR

DERS KONUSU: Bu ders kapsamında plastiklerin yaşantımızdaki rolünü anlamak, plastik kirliliği sorununu ele almak ve sürdürülebilir çözümler geliştirilmesi ile ilgilidir..

DERS KONUSU:Bu ders kapsamında  İletken Polimerlerin Özellikleri ve Sentezi, Güncel Uygulamalara değinilecektir.

DERS KONUSU: Bu ders kapsamında polimer işleme sektöründe çalışanların iş kazası ya da meslek hastalığı durumlarında sahip olacağı hakların hukuki dayanakları hakkında bilgilendirme yapılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: .        

 Polimer kimyasındaki gelişmelere bağlı olarak plastik, lif, elastomer türlerinin sentetik yöntemlerle üretilmesi ve kullanıma sunulması. Temel yapıları polimer olan bu malzemelerin, insanların yaşamlarını kolaylaştırıcı etkileri. Termoplastik ve termoset özellikteki polimerler ve bunların atık yönetimindeki yeri ilgili bilgiler verilecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.İletken Polimerlerin Tanıtımı

İletken polimerlerin (CP) tanımı ve genel özellikleri

Konjuge polimerlerin yapısı ve elektron iletimi

Polipirol, polianilin ve PEDOT gibi öne çıkan iletken polimerler

2. İletken Polimerlerin Özellikleri ve Sentezi

3. Güncel Uygulamalar

Enerji Depolama: Lityum iyon piller, süper kapasitörler, yakıt hücreleri

Biyomedikal Sensörler: Elektrokimyasal sensörler ve biyosensörler

Elektronik Uygulamalar: Esnek elektronikler, optoelektronik cihazlar

Çevresel Uygulamalar: Kirleticilerin tespiti ve arıtımı için elektrokimyasal sistemler

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Polimer işleme sektöründe karşılaşılan meslek hastalıklarının neler olduğu, hastalığa sebep olabilecek etkenlerin ana kaynağının sebepleri, meslek hastalıklarının azaltılmasında işveren ve çalışana düşen yükümlülüklerin neler olabileceği, risk gruplarının hangi çalışanları ilgilendirdiği ve bu konuların hukuki boyutları hakkında bilgiler verilecektir.

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sürdürülebilir Polimerler

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Plastik Atıklar ve Geri Kazanım Yöntemleri

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sinan AKGÖL

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi SEVİL SÖYLEYİCİ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN

DERS KONUSU: Bu ders kapsamında Yapay zeka ve makine öğrenmesi tekniklerinin sürdürülebilir polimer araştırmalarındaki rolü, bu teknolojilerin polimer tasarımı, biyobozunurluk tahmini, geri dönüşüm süreçlerinin iyileştirilmesi ve döngüsel ekonomi yaklaşımlarına katkıları ile ilgilidir.

DERS KONUSU: Bu ders kapsamında Plastik Türleri ve Geri Dönüşüm Süreçleri aktarılacaktır.

DERS KONUSU: Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: . 1.Sürdürülebilirlik Kavramı ve Temel İlkeler

•Sürdürülebilir kalkınma nedir?

•Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik

•Döngüsel ekonomi ve kaynakların etkin kullanımı

2. Polimerlerin Temelleri         

3. Polimerlerin Çevresel Etkileri

4. Sürdürülebilir Polimerler ve Yeni Nesil Malzemeler

 

5. Polimerlerin Geri Dönüşüm Teknolojileri

 

7. Sürdürülebilir Gelecek için Yenilikçi Çözümler

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Plastiklerin Yaygın Kullanımı ve Çevresel Etkileri Plastik atıkların doğaya etkileri: Kara, su ve hava kirliliği

2. Plastik Türleri ve Geri Dönüşüm Süreçleri

Yaygın plastik türleri (PE, PP, PET, PVC, PS, PC) ve özellikleri

Plastik geri dönüşüm yöntemleri:

Mekanik geri dönüşüm (Öğütme, eritme, yeniden şekillendirme)

Kimyasal geri dönüşüm (Piroliz, solvoliz, gazlaştırma)

Biyolojik geri dönüşüm (Mikroorganizmalar ve enzimler aracılığıyla bozunma)

Geri dönüşümde karşılaşılan zorluklar ve verimlilik sorunları

3. Geri Dönüşümün Uygulama Alanları ve Sürdürülebilirlik)

Geri dönüştürülmüş plastiklerin kullanıldığı sektörler (ambalaj, otomotiv, tekstil, 3D baskı vb.)

Plastik atıkların azaltılması için bireysel ve toplumsal sorumluluklar

Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir plastik yönetimi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kimyasal Yangınlarının Temel Özellikleri ve Tehlikeleri

•Kimyasal Yangın Türleri:

oYanıcı sıvılar (benzin, solventler), gazlar (LPG, hidrojen), metal yangınları (magnezyum, sodyum) ve reaktif kimyasallar (oksitleyiciler).

oHer bir türün tutuşma sıcaklığı, yayılma hızı ve patlama riski.

•Kimyasal Yangınlarının Diğer Yangınlardan Farkları:

oSu ile müdahalenin tehlikeler

oKimyasal reaksiyonların yangını tetikleme mekanizmaları.

•Risk Analizi:

oFabrika ve laboratuvar ortamlarında kimyasal depolama kuralları.

oÖrnek vaka analizleri (geçmiş kimyasal yangın kazaları ve alınan dersler).

ÖĞLE ARASI

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi ve Sürdürülebilir Polimerler

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Emine SEZER

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Gözde ÇETİN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN

DERS KONUSU: Yapay zeka ve makine öğrenmesi tekniklerinin sürdürülebilir polimer araştırmalarındaki rolü, bu teknolojilerin polimer tasarımı, biyobozunurluk tahmini, geri dönüşüm süreçlerinin iyileştirilmesi ve döngüsel ekonomi yaklaşımlarına katkıları.

DERS KONUSU:Kaya Geri Dönüşüm firmasında Atık toplama aşamalarının incelenmesi

DERS KONUSU : Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesine Giriş

2. Polimer Araştırmalarında Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi Kullanımı

Makine Öğrenmesi Modelleri ve Uygulama Alanları:

3. Sürdürülebilir Polimer Tasarımı ve Malzeme Keşfi

4. Üretim Süreçlerinin Optimizasyonu ve Kalite Kontrol

5. Geri Dönüşüm Süreçlerinde Yapay Zeka

6. Çevresel Etki Analizi ve Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi (LCA)

7. Döngüsel Ekonomi ve Gelecek Perspektifi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Teknik Geziye Giriş ve Firma Tanıtımı

•Kaya Geri Dönüşüm Firması’nın tanıtımı

•Plastik geri dönüşüm sürecinin genel aşamalarının anlatılması

•Plastik atık yönetimi ve çevresel etkiler hakkında bilgi verilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

. Yangın Söndürücü Türleri ve Doğru Kullanım Teknikleri

•Söndürücü Çeşitleri ve Kimyasal Uyumluluk:

Söndürücünün etki mesafesi ve süresi (örneğin, 6-8 saniyelik etkin kullanım süresi).

Sanal Gerçeklik (VR) Simülasyonu ile Pratik Eğitim

•Simülasyon Senaryosu:

Fabrika ortamında kimyasal sızıntı sonucu çıkan yangın senaryosu.

oKatılımcılar, VR başlık ile yangın kaynağını tespit edecek, doğru söndürücüyü seçip müdahale edecek.

•Simülasyonun Aşamaları:

1.Tehlike Tanıma: Yangın kaynağını ve kimyasal türünü belirleme.

2.Ekipman Seçimi: Yangın türüne uygun söndürücüyü seçme.

3.Müdahale Protokolü: Güvenli mesafeden müdahale ve söndürme teknikleri.

•Geribildirim ve Analiz:

VR sisteminin katılımcıya anlık performans değerlendirmesi (süre, doğru söndürücü seçimi, hareket hatası).

15:00 -15:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Biyouyumlu Polimerlerin Laboratuvar Ortamında Sentezlenmesi (Laboratuvar Uygulaması)

15:00 -15:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması (Plastik geri Dönüşümü)

15:00 -15:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Gözde ÇETİN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan Can SÖYLEYİCİ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN

DERS KONUSU:

Bu ders kapsamında Isıya duyarlı akrilamid/ Sodyum Aljinat hidrojeli Sentezi laboratuvar ortamında gerçekleştirilecektir.

DERS KONUSU: Geri Dönüştürülebilen Plastik malzemelerin türlerine göre toplanması ve ayrıştırılması gerçeklerştirilerek Katılımcılara geri dönüştürülebilir polimerlerin önemi  vurgulanacaktır.

DERS KONUSU: Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hidrojellerin tanımı, kullanım alanları ve sentez yöntemlerini öğrenmek

Isıya duyarlı akrilamid/sodyum aljinat hidrojeli sentez sürecini laboratuvar ortamında uygulamak

Polimerleşme sürecinde çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcıların rolünü değerlendirmek. Araştırma- İnceleme yoluyla öğrenme stratejisi  kullanılarak

Hidrojel tanımı, hidrojellerin kullanım alanları ve üretim yöntemlerinden bahsedilerek

Akrilamid, sodyum aljinat, N,N’ metilenbis akrilamid, amanyum persülfat, N,N,N’,N’-Tetrametiletilendiamin kullanılarak serbest radikalik polimerizasyon yöntemiyle polimer hazırlanır. Polimerleşmeye çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcı etkisi değerlendirilecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Geri dönüşüm tesisinde LDPE, HDPE ve PP atıklar cinslerine, renklerine ve erime derecelerine göre ayrıştırıldıktan sonra kırma makineleri ile kırılarak çapak haline gelmektedir. Çapaklar, yıkama havuzlarına alınıp yıkandıktan sonra sıkma makinesi ile suyu alınması prosesi değerlendirilecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sanal Gerçeklik (VR) Simülasyonu ile Pratik Eğitim

•              Simülasyon Senaryosu:

Fabrika ortamında kimyasal sızıntı sonucu çıkan yangın senaryosu.

oKatılımcılar, VR başlık ile yangın kaynağını tespit edecek, doğru söndürücüyü seçip müdahale edecek.

•Simülasyonun Aşamaları:

1.Tehlike Tanıma: Yangın kaynağını ve kimyasal türünü belirleme.

2.Ekipman Seçimi: Yangın türüne uygun söndürücüyü seçme.

3.Müdahale Protokolü: Güvenli mesafeden müdahale ve söndürme teknikleri.

•Geribildirim ve Analiz:

VR sisteminin katılımcıya anlık performans değerlendirmesi (süre, doğru söndürücü seçimi, hareket hatası).

16:00 -16:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Biyouyumlu Polimerlerin  Laboratuvar Ortamında Sentezlenmesi (Laboratuvar Uygulaması)

16:00 -16:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması (agromel(kurutma))

16:00 -16:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sanal Gerçeklik Destekli Kimyasal Yangınlarına Müdahale Eğitimi((VR) simülasyonu Grup Çalışması)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör.Dr. Gözde ÇETİN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ramiz BOY

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet KAPLAN

DERS KONUSU:

Bu ders kapsamında Isıya duyarlı akrilamid/ Sodyum Aljinat hidrojeli Sentezi laboratuvar ortamında gerçekleştirilecektir.

DERS KONUSU:

Ekstrüderle plastik eritme

DERS KONUSU: Kimyasal yangınlarına müdahale teknikleri, yangın söndürücü seçimi ve iş sağlığı-güvenliği eğitimi.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Isıya duyarlı akrilamid/sodyum aljinat hidrojeli sentez sürecini laboratuvar ortamında uygulamak

Polimerleşme sürecinde çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcıların rolünü değerlendirmek. Araştırma- İnceleme yoluyla öğrenme stratejisi  kullanılarak

Hidrojel tanımı, hidrojellerin kullanım alanları ve üretim yöntemlerinden bahsedilerek

Akrilamid, sodyum aljinat, N,N’ metilenbis akrilamid, amanyum persülfat, N,N,N’,N’-Tetrametiletilendiamin kullanılarak serbest radikalik polimerizasyon yöntemiyle polimer hazırlanır. Polimerleşmeye çapraz bağlayıcı, başlatıcı ve sonlandırıcı etkisi değerlendirilecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Geri dönüşüm tesisinde agromel(kurutma) makinesinde kurutularak neminden arındırılan plastik çapaklar, silolar yardımıyla ekstrüdere(eritme) gelerek plastiğin cinsine göre belirlenen ısıda eritilmektedir. Ekstrüderden çıkan plastikler belli çaptaki bıçaklar yardımıyla kesilerek granül halini alınmaktadır. Bu proses gözlemlenecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Sanal Gerçeklik (VR) Simülasyonu ile Pratik Eğitim

Simülasyon Senaryosu:

Fabrika ortamında kimyasal sızıntı sonucu çıkan yangın senaryosu.

oKatılımcılar, VR başlık ile yangın kaynağını tespit edecek, doğru söndürücüyü seçip müdahale edecek.

•Simülasyonun Aşamaları:

1.Tehlike Tanıma: Yangın kaynağını ve kimyasal türünü belirleme.

2.Ekipman Seçimi: Yangın türüne uygun söndürücüyü seçme.

3.Müdahale Protokolü: Güvenli mesafeden müdahale ve söndürme teknikleri.

•Geribildirim ve Analiz:

VR sisteminin katılımcıya anlık performans değerlendirmesi (süre, doğru söndürücü seçimi, hareket hatası).

17:00 -17:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atıksulardan Toksik Boyar Maddelerin Giderilmesinde Sürdürülebilir Hidrojel Esaslı Absorbanlar (Laboratuvar Uygulaması)

17:00 -17:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Bilimsel gezi ve saha çalışması (plastik granüllerin kullanımı)

17:00 -17:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sertifika Töreni ve Kapanış

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör.Dr. Gözde ÇETİN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ramiz BOY

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler

DERS KONUSU: Ders, atıksulardan boyar maddelerin etkin bir şekilde giderilmesini sağlayan sürdürülebilir hidrojel-esaslı adsorbanların kullanımını inceleyerek öğrencilere bu yöntemin çevresel etkilerini ve uygulama alanlarını anlatmayı amaçlamaktadır.

DERS KONUSU: Bilimsel gezi ve saha çalışmasıyla Plastik granüllerin önemi vurgulanacaktır.

DERS KONUSU: Proje Değerlendirme Toplantısı,

Son test ve anket uygulanması

Kapanış ve Sertifika Töreni

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Endüstride kullanılan boyar maddelerin çevreye zararları ve toksik etkileri

 

2. Toksik boyar maddelerle kirletilmiş atık suların hidrojel yardımıyla uzaklaştırılması

3. Sentezlenen Hidrojellerin Boyarmadde çözeltisine atılması bu şekilde 2 gün bekletilecektir. Eğitimin 3. Gününde ne kadar absorpladığı ölçülecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Geri dönüşüm tesisinde plastik granüller, bigbaglere doldurularak sevkiyata hazır hale getirilmesi incelenecektir.

 

Üretilen granüller; poşet, boru, bidon, kova, saksı, masa, sandalye, tarım sulama aparatları, kasa vb. gibi birçok plastik ürün yapımında kullanılmaktadır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Katılımcılarla eğitim sürecinin değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik paylaşımların yapılması, prpje yürütücüsünün eğitim sürecini değerlendirmesi, son test uygulanması, kapanış konuşması,

Katılımcılara katılım belgesi takdimi

Toplam Ders Sayısı=8

Toplam Ders Sayısı=8

Toplam Ders Sayısı=8

Etkinlik ve Konaklama

Etkinlik Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Atatürk Kongre Merkezi Aydın Bey Salonunda gerçekleşecektir. Laboratuvardaki uygulamalı çalışmalar için ADÜ- Fen Fakültesi Kimya öğrenci laboratuvarları kullanılacaktır. Fen Fakültesi Atatürk Kongre Merkezine 200 metre mesafededir.

Konaklama üniversite kampüsü içerisinde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Tesisleri içerisinde gerçekleşecektir.

Bilimsel gezi ve saha çalışması kapsamında T.C. EFELER BELEDİYESİ iştiraklı plastik atık geri dönüşüm firması  KAYA RECYCLING ATIK YÖNETİMİ VE ENERJİ SAN. TİC. LTD. ŞTİ.’e gidilecektir.

Başvuru Formu

Proje Kabul edildiğinde sisteme yüklenecektir.

Proje
Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı
Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Polimer Atölyesi