-
Etkinliğin Amacı

Eğitim programı, sağlık bilimleri öğrencilerinin akademik araştırma yetkinliklerini geliştirmek ve proje oluşturma becerilerini kazandırmak olmak üzere iki temel amaca sahiptir.

Bu program, önlisans ve lisans düzeyinde sağlık bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin proje geliştirme yeterliliklerini artırmaya odaklanmaktadır. Günümüz bilimsel ortamında öğrencilerden yalnızca bilgi sahibi olmaları değil; aynı zamanda araştırma problemi tanımlama, literatürü analiz etme, verileri etik ilkelere uygun şekilde toplama ve sonuçları profesyonel bir biçimde sunma gibi eleştirel düşünme becerilerine de sahip olmaları beklenmektedir. Program, öğrencilerin akademik ya da sektörel tabanlı projelerde çalışmaya hazır hale gelmelerini amaçlamaktadır.

Program kapsamında, TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B lisans öğrenci destek programlarına başvuru yapmayı hedefleyen öğrencilere yönelik kapsamlı bir eğitim verilecektir. Öğrenciler; proje amacı, hipotez, yöntem, yaygın etki ve bütçe planlaması gibi temel proje bileşenlerini öğrenerek, teorik anlatım ve uygulamalı çalışmalar yoluyla kişisel proje taslaklarını hazırlayacaklardır.

Eğitim aynı zamanda, öğrencileri yapay zekâ tabanlı akademik araçlarla tanıştırarak dijital araştırma ortamına entegre etmeyi hedeflemektedir. Elicit, ResearchRabbit, Connected Papers ve ChatGPT gibi platformlar aracılığıyla öğrencilerin dijital araştırma okuryazarlığı ve akademik üretkenliği artırılacaktır.

Bu disiplinlerarası ve uygulamalı yaklaşım sayesinde, öğrenciler yalnızca proje önerisi yazımını öğrenmekle kalmayacak; aynı zamanda araştırma etiği, disiplinlerarası yöntem kullanımı ve bilimsel sunum becerileri gibi alanlarda da yetkinlik kazanacaklardır. Eğitim sonucunda her katılımcının, TÜBİTAK destek programlarına başvuruya dönüştürebileceği özgün bir proje taslağı üretmesi beklenmektedir.

Eğitim programı; Tıbbi Laboratuvar, Hemşirelik, Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi, Ebelik ve Veterinerlik gibi sağlık bilimlerinin farklı alanlarında öğrenim gören önlisans ve lisans öğrencilerine açıktır. Katılımcılara, bilimsel araştırma sürecinin tüm aşamaları hem teorik hem de uygulamalı olarak aktarılacaktır.

Program, bilimsel düşünme temelleriyle başlayıp araştırma probleminin tanımlanması, hipotez oluşturulması, yöntem seçimi, etik standartlar, proje yazımı ve toplumsal etki değerlendirmesi gibi başlıklarla devam etmektedir. Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda, katılımcılara yapay zekâ ve bilişim tabanlı araştırma araçlarının kullanımı da öğretilmektedir. Eğitim, katılımcıların bireysel proje taslaklarını aktif biçimde geliştirerek deneyimsel öğrenmeyi teşvik eden bir yapıda yürütülmektedir.

Etkinliğin Kapsamı

Program kapsamında, TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B lisans öğrenci destek programlarına başvuru yapmayı hedefleyen öğrencilere yönelik kapsamlı bir eğitim verilecektir. Öğrenciler; proje amacı, hipotez, yöntem, yaygın etki ve bütçe planlaması gibi temel proje bileşenlerini öğrenerek, teorik anlatım ve uygulamalı çalışmalar yoluyla kişisel proje taslaklarını hazırlayacaklardır.

Eğitim aynı zamanda, öğrencileri yapay zekâ tabanlı akademik araçlarla tanıştırarak dijital araştırma ortamına entegre etmeyi hedeflemektedir. Elicit, ResearchRabbit, Connected Papers ve ChatGPT gibi platformlar aracılığıyla öğrencilerin dijital araştırma okuryazarlığı ve akademik üretkenliği artırılacaktır.

Bu disiplinlerarası ve uygulamalı yaklaşım sayesinde, öğrenciler yalnızca proje önerisi yazımını öğrenmekle kalmayacak; aynı zamanda araştırma etiği, disiplinlerarası yöntem kullanımı ve bilimsel sunum becerileri gibi alanlarda da yetkinlik kazanacaklardır. Eğitim sonucunda her katılımcının, TÜBİTAK destek programlarına başvuruya dönüştürebileceği özgün bir proje taslağı üretmesi beklenmektedir.

Düzenleme Kurulu

DÜZENLEME KURULU

 Dr. Öğretim Üyesi RECAİ ACİ (YÜRÜTÜCÜ) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Ameliyathane Hizmetleri Pr.

Dr. Öğretim Üyesi FERHAT ŞİRİNYILDIZ(KOORDİNATÖR) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Fizyoloji Anabilim Dalı

Doç.Dr. NAZAN ÖZTÜRK Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Evde Hasta Bakımı Pr.

Dr. Öğretim Üyesi MUHAMMED HASDEMİR Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Pr.

Dr. Öğretim Üyesi ESRA ÖRENLİLİ YAYLAGÜL Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme Bilimleri Anabilim Dalı

Dr. Öğretim Üyesi Adem KESKİN Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Biyokimya Anabilim Dalı

Öğr.Gör.Dr. ADEM YAVAŞ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Çine Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölümü Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Pr.

Bilim Kurulu

Prof. Dr. GÜLAY ÇİFTÇİ Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Veteriner Hekimliği Temel Bilimler Bölümü, Biyokimya Anabilim Dalı

 Prof. Dr. Suat ÇOLAK Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Temel Eczacılık Bilimleri Bölümü, Biyokimya Anabilim Dalı

Doç.Dr. MEHMET ÇAĞRI SOYLU Erciyes Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Biyomedikal Mühendisliği

Doç. Dr. MELEK BİLGİN   Samsun Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı

Doç. Dr.  ÖZLEM SEZER Samsun Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Genetik Anabilim Dalı

Doç. Dr. Serkan SUGEÇTİ Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Gıda ve Tarım Meslek Yüksekokulu> Veterinerlik> Laborant ve Veteriner Sağlık

Doç.Dr. MURAT CİHAN MEMORIAL ŞİŞLİ HASTANESİ Tıbbi Biyokimya

Yerel Düzenleme Kurulu

 Dr. Öğretim Üyesi RECAİ ACİ (YÜRÜTÜCÜ) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Ameliyathane Hizmetleri Pr.

Dr. Öğretim Üyesi FERHAT ŞİRİNYILDIZ(KOORDİNATÖR) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Fizyoloji Anabilim Dalı

Doç.Dr. NAZAN ÖZTÜRK Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Evde Hasta Bakımı Pr.

Dr. Öğretim Üyesi MUHAMMED HASDEMİR Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Pr.

Dr. Öğretim Üyesi ESRA ÖRENLİLİ YAYLAGÜL Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme Bilimleri Anabilim Dalı

Dr. Öğretim Üyesi Adem KESKİN Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Biyokimya Anabilim Dalı

Öğr.Gör.Dr. ADEM YAVAŞ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Çine Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölümü Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Pr.

Eğitmenler

DERS VEREN/SUNUM YAPAN DANIŞMAN/ÖĞRETİM ÜYELERİ

Doç.Dr. MEHMET ÇAĞRI SOYLU Erciyes Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Biyomedikal Mühendisliği

 Dr. Öğretim Üyesi Adem KESKİN Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Biyokimya Anabilim Dalı

 Dr. Öğretim Üyesi MUHAMMED HASDEMİR Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Pr.

Dr. Öğretim Üyesi FERHAT ŞİRİNYILDIZ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Fizyoloji Anabilim Dalı

Dr. Öğretim Üyesi ESRA ÖRENLİLİ YAYLAGÜL Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme Bilimleri Anabilim Dalı

Öğr.Gör.Dr. ADEM YAVAŞ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Çine Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölümü Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Pr.

Öğr.Gör.Dr. UTKU DURAN Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Gıda ve Tarım Meslek Yüksekokulu> Veterinerlik> Laborant ve Veteriner Sağlık

Dr. Vet.Hek. MUSTAFA ERMİŞ Erciyes Üniversitesi Deneysel Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi 

Uzman Büşra ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Veteriner Hekimliği Temel Bilimler Bölümü, Biyokimya Anabilim Dalı

Katılımcı Seçim Kriterleri

Katılımcı Seçimi ve Şartlar

Eğitim programı kapsamında toplam 40 öğrenci kabul edilecektir. Katılımcıların seçiminde hem akademik hem de motivasyonel kriterler dikkate alınarak, fırsat eşitliği ve bölgesel çeşitliliği önceleyen bir değerlendirme yaklaşımı izlenecektir.

 Başvuru Koşulları:

  1. Eğitim Durumu:
    • Türkiye'deki devlet veya vakıf üniversitelerinde kayıtlı olmak,
    • Sağlık alanında (ör. Hemşirelik, Beslenme ve Diyetetik, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, Fizyoterapi, Ebelik, Veterinerlik, Sağlık Yönetimi vb.) öğrenim görüyor olmak,
    • Ön lisans programlarında 2. sınıf, lisans programlarında ise 3. veya 4. sınıf öğrencisi olmak.
  2. Akademik Başarı:
    • Genel not ortalamasının en az 2.50/4.00 olması (belgelendirilecektir).
  3. İlgi ve Katılım İsteği:
    • Katılımcının bilimsel araştırma, proje yazımı, TÜBİTAK destek programları ve dijital araç kullanımı konularına ilgi duyduğunu açıkça gösteren en fazla 200 kelimelik bir motivasyon mektubu sunması.

 Öncelik Kriterleri:

  1. TÜBİTAK Deneyimi:
    • Daha önce TÜBİTAK 2209-A veya 2209-B programlarına başvuru yapmış ancak destek alamamış öğrencilere öncelik tanınacaktır. Bu sayede, sistemden geri dönüş almış ancak gelişmeye açık öğrenciler yeniden teşvik edilecektir.
  2. İlk Katılım Teşviki:
    • Daha önce herhangi bir 2237-A destekli eğitim etkinliğine katılmamış adaylar tercih edilecektir. Bu sayede etkinlik daha fazla öğrenciye erişim fırsatı sunar ve kapsayıcılığı artırır.
  3. Bölgesel ve Kurumsal Çeşitlilik:
    • Katılımcıların farklı üniversite ve programlardan gelmesi sağlanarak hem bölümler arası temsil hem de kurumsal çeşitlilik hedeflenecektir.
    • Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinden katılımcı alınmasına özel önem verilecek; eğitim fırsatlarının metropol dışına da yayılması desteklenecektir.
  4. Toplumsal Denge:
    • Yeterli başvuru olması durumunda kadın ve erkek katılımcı sayılarının dengelenmesi, önlisans ve lisans düzeyinin eşitlenmesi, devlet ve vakıf üniversitelerinin adil temsili sağlanacaktır.

 

 

 

 Başvuru Belgeleri:

Başvuruda aşağıdaki belgelerin sunulması zorunludur:

  • Başvuru Formu (proje yürütücüsü tarafından hazırlanan çevrimiçi veya PDF formatında)
  • Güncel Transkript Belgesi (not ortalamasını gösterir)
  • Motivasyon Mektubu (katılımcının projeye neden katılmak istediğini açıklayan en fazla 200 kelimelik yazı)
  • Varsa: Daha önceki bilimsel etkinliklere veya TÜBİTAK başvurularına ilişkin belge/kabul/ret mektubu

 Değerlendirme Süreci:

Başvurular, proje yürütücüsü ve eğitici kurul üyelerinden oluşturulacak bir değerlendirme komisyonu tarafından puanlama sistemiyle değerlendirilecektir. Her adayın başvuru dosyası;

  • Akademik başarı (20 puan)
  • Motivasyon mektubu (30 puan)
  • Öncelik kriterleri (30 puan)
  • Bölgesel/bölümsel denge ve teknik uygunluk (20 puan)

Kapsamında 100 puan üzerinden değerlendirilecektir. Nihai liste bu puanlamaya göre belirlenecektir.

Etkinlik Konuları ve Program

Etkinlik programı başvuru kabul edildiğinde sayfada paylaşılacaktır.

Etkinlik ve Konaklama

Etkinliğin Gerçekleştirileceği Yer ve Fiziksel Olanaklar

Eğitim etkinliği, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde, Kongre Merkezi ve Üniversite Kütüphanesi'nde yer alan bilgisayar laboratuvarlarında gerçekleştirilecektir.

Eğitim Ortamı:

Etkinliğe ev sahipliği yapan birimin fiziksel olanakları aşağıdaki gibidir:

  • 300 kişilik çok amaçlı seminer salonu; projeksiyon cihazı, ses sistemi, mikrofon, kürsü ve klima ile donatılmıştır.
  • 30 kişilik bilgisayar laboratuvarı; internet bağlantılı masaüstü bilgisayarlarla donatılmıştır.
  • Grup çalışmasına uygun sınıf düzeni; U biçimi veya yuvarlak masa düzeni şeklinde yapılandırılabilecektir.
  • Her katılımcıya defter, kalem ve USB bellek gibi eğitim materyalleri temin edilecektir.

Bu teknik altyapı, katılımcıların teorik içerikleri takip etmeleri ve bireysel proje çalışmalarını uygulamalı olarak yürütebilmelerini sağlayacaktır.

 

Konaklama:

Katılımcıların konaklamaları, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi kampüsü içerisinde yer alan Üniversite Konukevinde sağlanacaktır.

 

İaşe (Yemek) Hizmetleri:

Üç gün sürecek eğitim programı boyunca eğitmenlere şu öğünler sunulacaktır:

  • Sabah kahvaltısı
  • Öğle yemeği
  • Akşam yemeği
  • Eğitim aralarında çay-kahve ikramları ve atıştırmalıklar
Başvuru Formu

Başvuru formu etkinlik kabul edildiğinde aktif hale getirilecektir.

Destekleyen Kuruluşlar
Tüm listeyi görmek için sola kaydırınız