Eğitim programı, sağlık bilimleri öğrencilerinin akademik araştırma yetkinliklerini geliştirmek ve proje oluşturma becerilerini kazandırmak olmak üzere iki temel amaca sahiptir.
Bu program, önlisans ve lisans düzeyinde sağlık bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin proje geliştirme yeterliliklerini artırmaya odaklanmaktadır. Günümüz bilimsel ortamında öğrencilerden yalnızca bilgi sahibi olmaları değil; aynı zamanda araştırma problemi tanımlama, literatürü analiz etme, verileri etik ilkelere uygun şekilde toplama ve sonuçları profesyonel bir biçimde sunma gibi eleştirel düşünme becerilerine de sahip olmaları beklenmektedir. Program, öğrencilerin akademik ya da sektörel tabanlı projelerde çalışmaya hazır hale gelmelerini amaçlamaktadır.
Program kapsamında, TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B lisans öğrenci destek programlarına başvuru yapmayı hedefleyen öğrencilere yönelik kapsamlı bir eğitim verilecektir. Öğrenciler; proje amacı, hipotez, yöntem, yaygın etki ve bütçe planlaması gibi temel proje bileşenlerini öğrenerek, teorik anlatım ve uygulamalı çalışmalar yoluyla kişisel proje taslaklarını hazırlayacaklardır.
Eğitim aynı zamanda, öğrencileri yapay zekâ tabanlı akademik araçlarla tanıştırarak dijital araştırma ortamına entegre etmeyi hedeflemektedir. Elicit, ResearchRabbit, Connected Papers ve ChatGPT gibi platformlar aracılığıyla öğrencilerin dijital araştırma okuryazarlığı ve akademik üretkenliği artırılacaktır.
Bu disiplinlerarası ve uygulamalı yaklaşım sayesinde, öğrenciler yalnızca proje önerisi yazımını öğrenmekle kalmayacak; aynı zamanda araştırma etiği, disiplinlerarası yöntem kullanımı ve bilimsel sunum becerileri gibi alanlarda da yetkinlik kazanacaklardır. Eğitim sonucunda her katılımcının, TÜBİTAK destek programlarına başvuruya dönüştürebileceği özgün bir proje taslağı üretmesi beklenmektedir.
Eğitim programı; Tıbbi Laboratuvar, Hemşirelik, Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi, Ebelik ve Veterinerlik gibi sağlık bilimlerinin farklı alanlarında öğrenim gören önlisans ve lisans öğrencilerine açıktır. Katılımcılara, bilimsel araştırma sürecinin tüm aşamaları hem teorik hem de uygulamalı olarak aktarılacaktır.
Program, bilimsel düşünme temelleriyle başlayıp araştırma probleminin tanımlanması, hipotez oluşturulması, yöntem seçimi, etik standartlar, proje yazımı ve toplumsal etki değerlendirmesi gibi başlıklarla devam etmektedir. Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda, katılımcılara yapay zekâ ve bilişim tabanlı araştırma araçlarının kullanımı da öğretilmektedir. Eğitim, katılımcıların bireysel proje taslaklarını aktif biçimde geliştirerek deneyimsel öğrenmeyi teşvik eden bir yapıda yürütülmektedir.
Program kapsamında, TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B lisans öğrenci destek programlarına başvuru yapmayı hedefleyen öğrencilere yönelik kapsamlı bir eğitim verilecektir. Öğrenciler; proje amacı, hipotez, yöntem, yaygın etki ve bütçe planlaması gibi temel proje bileşenlerini öğrenerek, teorik anlatım ve uygulamalı çalışmalar yoluyla kişisel proje taslaklarını hazırlayacaklardır.
Eğitim aynı zamanda, öğrencileri yapay zekâ tabanlı akademik araçlarla tanıştırarak dijital araştırma ortamına entegre etmeyi hedeflemektedir. Elicit, ResearchRabbit, Connected Papers ve ChatGPT gibi platformlar aracılığıyla öğrencilerin dijital araştırma okuryazarlığı ve akademik üretkenliği artırılacaktır.
Bu disiplinlerarası ve uygulamalı yaklaşım sayesinde, öğrenciler yalnızca proje önerisi yazımını öğrenmekle kalmayacak; aynı zamanda araştırma etiği, disiplinlerarası yöntem kullanımı ve bilimsel sunum becerileri gibi alanlarda da yetkinlik kazanacaklardır. Eğitim sonucunda her katılımcının, TÜBİTAK destek programlarına başvuruya dönüştürebileceği özgün bir proje taslağı üretmesi beklenmektedir.
DÜZENLEME KURULU
Dr. Öğretim Üyesi RECAİ ACİ (YÜRÜTÜCÜ) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Ameliyathane Hizmetleri Pr.
Dr. Öğretim Üyesi FERHAT ŞİRİNYILDIZ(KOORDİNATÖR) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Fizyoloji Anabilim Dalı
Doç.Dr. NAZAN ÖZTÜRK Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Evde Hasta Bakımı Pr.
Dr. Öğretim Üyesi MUHAMMED HASDEMİR Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Pr.
Dr. Öğretim Üyesi ESRA ÖRENLİLİ YAYLAGÜL Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme Bilimleri Anabilim Dalı
Dr. Öğretim Üyesi Adem KESKİN Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Biyokimya Anabilim Dalı
Öğr.Gör.Dr. ADEM YAVAŞ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Çine Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölümü Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Pr.
Prof. Dr. GÜLAY ÇİFTÇİ Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Veteriner Hekimliği Temel Bilimler Bölümü, Biyokimya Anabilim Dalı
Prof. Dr. Suat ÇOLAK Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Temel Eczacılık Bilimleri Bölümü, Biyokimya Anabilim Dalı
Doç.Dr. MEHMET ÇAĞRI SOYLU Erciyes Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Biyomedikal Mühendisliği
Doç. Dr. MELEK BİLGİN Samsun Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı
Doç. Dr. ÖZLEM SEZER Samsun Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Genetik Anabilim Dalı
Doç. Dr. Serkan SUGEÇTİ Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Gıda ve Tarım Meslek Yüksekokulu> Veterinerlik> Laborant ve Veteriner Sağlık
Doç.Dr. MURAT CİHAN MEMORIAL ŞİŞLİ HASTANESİ Tıbbi Biyokimya
Dr. Öğretim Üyesi RECAİ ACİ (YÜRÜTÜCÜ) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Ameliyathane Hizmetleri Pr.
Dr. Öğretim Üyesi FERHAT ŞİRİNYILDIZ(KOORDİNATÖR) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Fizyoloji Anabilim Dalı
Doç.Dr. NAZAN ÖZTÜRK Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Evde Hasta Bakımı Pr.
Dr. Öğretim Üyesi MUHAMMED HASDEMİR Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Pr.
Dr. Öğretim Üyesi ESRA ÖRENLİLİ YAYLAGÜL Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme Bilimleri Anabilim Dalı
Dr. Öğretim Üyesi Adem KESKİN Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Biyokimya Anabilim Dalı
Öğr.Gör.Dr. ADEM YAVAŞ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Çine Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölümü Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Pr.
DERS VEREN/SUNUM YAPAN DANIŞMAN/ÖĞRETİM ÜYELERİ
Doç.Dr. MEHMET ÇAĞRI SOYLU Erciyes Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Biyomedikal Mühendisliği
Dr. Öğretim Üyesi Adem KESKİN Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Biyokimya Anabilim Dalı
Dr. Öğretim Üyesi MUHAMMED HASDEMİR Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Pr.
Dr. Öğretim Üyesi FERHAT ŞİRİNYILDIZ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Fizyoloji Anabilim Dalı
Dr. Öğretim Üyesi ESRA ÖRENLİLİ YAYLAGÜL Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme Bilimleri Anabilim Dalı
Öğr.Gör.Dr. ADEM YAVAŞ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Çine Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölümü Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Pr.
Öğr.Gör.Dr. UTKU DURAN Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Gıda ve Tarım Meslek Yüksekokulu> Veterinerlik> Laborant ve Veteriner Sağlık
Dr. Vet.Hek. MUSTAFA ERMİŞ Erciyes Üniversitesi Deneysel Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi
Uzman Büşra ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Veteriner Hekimliği Temel Bilimler Bölümü, Biyokimya Anabilim Dalı
Katılımcı Seçimi ve Şartlar
Eğitim programı kapsamında toplam 40 öğrenci kabul edilecektir. Katılımcıların seçiminde hem akademik hem de motivasyonel kriterler dikkate alınarak, fırsat eşitliği ve bölgesel çeşitliliği önceleyen bir değerlendirme yaklaşımı izlenecektir.
Başvuru Koşulları:
Öncelik Kriterleri:
Başvuru Belgeleri:
Başvuruda aşağıdaki belgelerin sunulması zorunludur:
Değerlendirme Süreci:
Başvurular, proje yürütücüsü ve eğitici kurul üyelerinden oluşturulacak bir değerlendirme komisyonu tarafından puanlama sistemiyle değerlendirilecektir. Her adayın başvuru dosyası;
Kapsamında 100 puan üzerinden değerlendirilecektir. Nihai liste bu puanlamaya göre belirlenecektir.
Etkinlik programı başvuru kabul edildiğinde sayfada paylaşılacaktır.
Etkinliğin Gerçekleştirileceği Yer ve Fiziksel Olanaklar
Eğitim etkinliği, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde, Kongre Merkezi ve Üniversite Kütüphanesi'nde yer alan bilgisayar laboratuvarlarında gerçekleştirilecektir.
Eğitim Ortamı:
Etkinliğe ev sahipliği yapan birimin fiziksel olanakları aşağıdaki gibidir:
Bu teknik altyapı, katılımcıların teorik içerikleri takip etmeleri ve bireysel proje çalışmalarını uygulamalı olarak yürütebilmelerini sağlayacaktır.
Konaklama:
Katılımcıların konaklamaları, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi kampüsü içerisinde yer alan Üniversite Konukevinde sağlanacaktır.
İaşe (Yemek) Hizmetleri:
Üç gün sürecek eğitim programı boyunca eğitmenlere şu öğünler sunulacaktır:
Başvuru formu etkinlik kabul edildiğinde aktif hale getirilecektir.