Ortaokul Öğrencileri için Eko-Matematik
"Ortaokul Öğrencileri için Eko-Matematik" projesi TÜBİTAK Bilim ve Toplum Programları altındaki 4004-Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları 2022/1 çağrısı kapsamında desteklenen bir projedir.
Projemiz Aydın ilinde ikamet etmekte olan ve taşımalı eğitimle öğrenci kabul eden ortaokullarda öğrenim gören öğrencilere yöneliktir.
TÜBİTAK destekli projemize katılım TAMAMEN ÜCRETSİZDİR.
Projenin Amacı
Bu projede köy okullarında taşımalı eğitimle öğrenim görmekte olan ortaokul öğrencilerinin eko-matematik ile tanıştırılması, çevre farkındalıklarının ve çevreye yönelik tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesi, matematik bilgilerinin artırılması, çevre ve matematik öğrenmeye yönelik tutum ve motivasyonlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Projenin matematik eğitimine yenilikçi bir bakış açısı geliştirmesi ve öğrenci ve öğretmenlerin gelişimine odaklanması sebebiyle toplumsal katkı sağlaması da amaçlanmaktadır.
Projenin Kapsamı
Bu projede çevre konuları ve matematik öğretimi ile birlikte ele alınıp, ortaokul öğrencileri için bir haftalık Eko-matematik kampı düzenlenmesi planlanmıştır.
Bu kampta matematik etkinlikleri çevre eğitimi, fen bilimleri, oyun, drama, sanat, heykel, spor, müzik gibi konularla birlikte ele alınarak disiplinlerarası bir yaklaşım izlenmiştir. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Eko-matematik kampı 5-11 Eylül 2022 tarihleri arasında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsünde TAMAMEN ÜCRETSİZ OLARAK gerçekleştirilmiştir.
Uzmanlar
Proje ekibimiz 6 araştırmacı, 7 rehber, 1 sağlık görevlisi ve altı farklı kurumdan katkı sağlayan 28 eğitmenden oluşmaktadır.
PROJEDE YER ALAN UZMANLAR / ARAŞTIRMACILAR
PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ: Dr. Öğr. Üyesi Deniz ÖZEN ÜNAL
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi ABD. Öğretim Üyesi
Dr. Özen-Ünal, 2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programından mezun olmuş, 2009 yılında ise yüksek lisans eğitimini yine aynı programda tamamlamıştır. Ardından 2015 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi doktora programından mezun olmuştur. 2009 yılından beri Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmaktadır. Doktora tezini ilköğretim matematik öğretmenlerinin geometrik düşünme alanında mesleki gelişimi üzerine yapmıştır. Dr. Özen-Ünal’ın öğrencilerin geometrik düşünme, geometri öğretimi, STEM eğitimi, matematiksel kavram yanılgıları ve problem çözme becerileri üzerine yayınları ve çeşitli sempozyum, kongre bildirileri bulunmaktadır. Genelde matematik eğitimi konuları üzerine araştırmalar yapmakla birlikte, özelde matematik öğretmenlerinin mesleki gelişimi, geometri öğretimi ve matematik öğrenme-öğretme sürecinde teknoloji kullanımı üzerine araştırmalar yapmaktadır. Daha önce de dezavantajlı öğrencilerin çeşitli becerilerinin artırılmasını hedefleyen atölye çalışmaları, eğitsel oyunlar ve etkinlikleri içeren TÜBİTAK projesinde görev almıştır.
UZMAN (ARAŞTIRMACI): Prof. Dr. Ersen YAZICI
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi ABD. Öğretim Üyesi
Dr. Yazıcı, 2002 yılında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programından mezun olmuş, aynı üniversitede Matematik Eğitimi alanında 2004 yılında yüksek lisans ve 2009 yılında doktora eğitimini tamamlamıştır. 2002 ile 2012 yılları arasında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde araştırma görevlisi olarak görev yapan Yazıcı, 2012 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalında yardımcı doçent olarak görev almıştır. 2015 yılında Matematik Eğitimi alanında doçent olan Dr. Yazıcı, halen Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalında görevine devam etmektedir. Dr. Yazıcı’nın çalışma alanları arasında; problem çözme ve kurma, matematik öğretim programları, öğretmen eğitimi, teknolojinin matematik eğitimine entegrasyonu, mobil uygulamalar, STEM eğitimi vb. konular yer almaktadır. Dr. Yazıcı bu projede eko-matematik etkinliklerinin geliştirilmesine destek verme, problem çözme ve kurma konusundaki etkinliklerin planlanması ve yürütülmesi ve genel koordinasyon gibi konularda görev ve sorumluluklar almıştır.
UZMAN (ARAŞTIRMACI): Dr. Öğr. Üyesi Serhan ULUSAN
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi ABD. Öğretim Üyesi
Dr. Ulusan, 2006 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik programından mezun olmuş, 2009 yılında ise Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde tezsiz yüksek lisans eğitimini tamamlayarak Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Programından mezun olmuştur. 2010 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde matematik yüksek lisans programından, 2015 yılında ise aynı üniversitenin doktora programından mezun olmuştur. 2015 yılından beri Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmaktadır. Genelde pür matematik bilimi üzerine (Riemann yüzeyleri, düzgün figürler, graf teori, Petrie çokgenleri vb.) araştırmalar yapan Dr. Ulusan, matematik öğretmen adaylarının eğitimi ve yüksek matematiğin (fonksiyon, limit, türev vb.) öğretimi üzerine de araştırmalar yapmaktadır. Dr. Ulusan bu projede eko-matematik etkinliklerinin geliştirilmesine destek verme, ölçme ve değerlendirme araçlarının oluşturulması, katılımcıların karşılaşabilecekleri problemlerin çözülmesi ve rehberlerin görev ve sorumluluklarının dağılımı ve denetimi gibi konularda görev ve sorumluluk almıştır.
UZMAN (ARAŞTIRMACI): Dr. Emrah HİĞDE
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Öğretim Elemanı
Dr. Hiğde, 2010 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programından mezun olmuş, 2014 yılında ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Fen ve Matematik Eğitimi yüksek lisans programını tamamlamıştır. 2018 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi doktora programından mezun olmuştur. 2011-2013 yılları arasında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde araştırma görevlisi olarak görev alan Dr. Hiğde, 2013 yılından beri Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır. Çalışma konuları arasında argümantasyon temelli fen eğitimi, STEM alanları ve öğretimi, probleme dayalı harmanlanmış öğrenme ve çevre eğitimi yer almaktadır. Dr. Hiğde bu projede, eko-matematik etkinliklerinin geliştirilmesine ve uygulanmasına destek verme, ölçme araçlarının seçimi, geliştirilmesi ve uygulanması, katılımcıların seçimi ve ihtiyaçlarının giderilmesi, rehberlerin görev ve sorumluluklarının dağılımı ve denetimi ve genel koordinasyon gibi konularda görev ve sorumluluk almıştır.
UZMAN (ARAŞTIRMACI): Dr. Öğr. Üyesi Hediye CAN
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Öğretim Üyesi
Dr. Can, 2009 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programından mezun olmuştur. 2012 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi yüksek lisans programını, 2020 yılında ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2009 yılından beri Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır. Doktora tezini fen bilimleri öğretmen adaylarının sistemsel düşünme becerilerinin enerji konusu bağlamında araştırılması ve geliştirilmesi üzerine yapmış olan araştırmacının çevre eğitimi ve çevre sorunlarına yönelik farkındalığın geliştirilmesi konularında çalışmaları bulunmaktadır. Dr. Can bu projede, eko-matematik etkinliklerinin geliştirilmesi ve uygulanması, ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uygulanması, katılımcılarla ve projede görev alacak eğitmen ve rehberlerle iletişim kurulması, katılımcıların karşılaştıkları problemlerin giderilmesi ve genel koordinasyon süreçlerinde görev ve sorumluluk almıştır.
UZMAN (ARAŞTIRMACI): Dr. Öğr. Üyesi Nurtaç ÜSTÜNDAĞ KOCAKUŞAK
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim ABD. Öğretim Üyesi
Dr. Ü. Kocakuşak, 2012 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programından mezun olmuş, 2014 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programını tamamlamıştır. 2019 yılında ise aynı üniversitenin doktora programından mezun olmuştur. 2012 yılından beri Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır. Çalışma konuları arasında program geliştirme ve değerlendirme, öğrencilerin akademik güdülenme becerileri ve çalışma alışkanlıkları, öğretmen eğitimi ve öğretmenlerin mesleki gelişimi, öğrenci ve öğretmenlerin yılmazlığı konuları yer almaktadır. Dr. Ü. Kocakuşak bu projede, etkinliklerin ve ölçme değerlendirme sürecinin planlanması ve kazanımlara uygunluğunun belirlenmesi, katılımcıların karşılaşabilecekleri sorunların giderilmesi ve genel koordinasyon gibi konularda görev ve sorumluluklar almıştır.
Eğitmenler
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ALAN UZMANLARI
MATEMATİK EĞİTİMİ ALAN UZMANLARI
DİĞER ALAN UZMANLARI
Etkinlik Yeri
Konaklama
Proje ekibi ve projeye katılan öğrenciler Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Tesislerine ait Konukevinde ağırlanmıştır.
Yemekler
Yemek hizmetleri Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Tesisleri Restaurantı tarafından yapılacka ve Üniversite Merkez Kampüs Yemekhanesi'nde servis edilmiştir.
Akademik ve Diğer Faaliyetler
Etkinlik Programının büyük çoğunluğu Üniversiteye bağlı AİSYEM binasında gerçekleştirilmiştir.
Akademik etkinlikler dışında kalan drama, oyun, sanat ve spor etkinlikleri yine kampüs içinde bulunan atölye ve sahalarda ve hava şartlarına göre bahçede gerçekleştirilmiştir.
ÖNEMLİ NOT
Projemiz TÜBİTAK Bilim ve Toplum Programları kapsamında desteklendiğinden, proje kapsamında öğrencilerden konaklama, yemek, ders ve gezi hizmetleri için herhangi bir ücret alınmamıştır.